Studiul reprezentativ la nivel național urban, realizat de Reveal Marketing Research pentru programul România Eficientă, analizează percepția românilor cu privire la importanța eficienței energetice în clădiri și consumul responsabil al resurselor de energie. Comparativ cu anii anteriori, rezultatele actuale confirmă că adoptarea comportamentelor eficiente energetic se află pe un trend ascendent.
Comparativ cu anul 2023, au crescut majoritatea procentelor referitoare la adoptarea comportamentelor eficiente energetic acasă, în special numărul intervievaților care declară că sting lumina când ies din încăpere (de la 65% la 71%) și a celor care scot din priză aparatele electronice pe care nu le folosesc (de la 34% la 41%).
Studiul Reveal Marketing Research realizat pentru programul România Eficientă s-a desfășurat online, în perioada 21-29 noiembrie 2024, pe un eşantion reprezentantiv național urban format din 1003 respondenți cu vârsta de peste 18 ani.
Cercetarea a fost realizată în luna Noiembrie 2024 și vine în completarea informațiilor culese în 2023, 2022 și 2019 pe tema eficienței energetice la nivel național.