Programul România Eficientă a realizat, cu sprijinul Reveal Marketing Research, o nouă cercetare privind comportamentele eficiente energetic în rândul românilor. Obiectivele cercetării au fost să aflăm, totodată, care sunt motivațiile și beneficiile pentru adoptarea unui stil eficient energetic, precum și importanța eficienței energetice pentru români.
În ceea ce privește utilitatea și beneficiile programului România Eficientă, datele colectate de Reveal Marketing Research relevă că 7 din 10 români consideră proiectul util, iar pe 6 din 10 informațiile transmise i-au determinat să își modifice comportamentul energetic.
Cercetarea a fost realizată în luna iunie 2022 și completează informațiile culese în 2019 prin cercetarea „Percepția și comportamentul populației cu privire la consumul responsabil de energie și eficiența energetică în clădiri”, cel mai amplu sondaj de opinie realizat la nivel național pe această temă de la acel moment.
Indicatorii măsurați în 2019 și 2022 au arătat tendințe pozitive înspre eficiența energetică în rândul consumatorilor români.